Μία Διδακτική Πρόταση - Γνωριμία με την Ακρόπολη

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ιστορίας οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Λυκείου του σχολείου μας εργάστηκαν επί ενάμιση μήνα πάνω σε ένα πρόγραμμα γνωριμίας με τα μνημεία της Ακρόπολης και τη σημασία τους. Ο σκοπός του προγράμματος ήταν να εμβαθύνουν στην Ιστορία της κλασικής αρχαιότητας, να συνειδητοποιήσουν την πολύπλευρη σημασία των μνημείων της Ακρόπολης (καλλιτεχνική,, πολιτιστική, θρησκευτική, εθνική, πολιτική, οικονομική, ιδεολογική κλπ.) στην ιστορικότητά τους, να αντιληφθούν τη διαχρονικότητα αλλά και τον επίκαιρο χαρακτήρα των μνημείων και τους τρόπους που αυτά συντελούν στη διαμόρφωση της αισθητικής, πολιτισμικής και εθνικής μας ταυτότητας και της σχέσης μας με τους άλλους. Παράλληλα, επιδιώχθηκε να συνδεθεί το μάθημα της Ιστορίας με τον επαγγελματικό προσανατολισμό (παρουσίαση επαγγελμάτων που σχετίζονται με τη συντήρηση αρχαιοτήτων), τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας (επιχειρηματολογία, παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου σε διαφορετικά επικοινωνιακά πλαίσια, οπτικές γωνίες), της Λογοτεχνίας και της Ιστορία της Τέχνης (πρόσληψη της κλασικής αρχαιότητας από την Αναγέννηση, τον Ρομαντισμό και τον Μοντερνισμό) και με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Το πρόγραμμα δομήθηκε πάνω σε εννέα διδακτικές παρεμβάσεις κατά τις οποίες χρησιμοποιήθηκε ποικιλία γραπτού και οπτικοακουστικού υλικού (ποίηση, πεζογραφία, ταξιδιωτικά κείμενα, άρθρα, ρεπορτάζ, προφορικές εισηγήσεις, animation, διαφημιστικά σποτ, ντοκιμαντέρ κλπ.), ενώ αξιοποιήθηκε και η ομαδοσυνεργατική μέθοδος με φύλλα εργασίας και οι ψηφιακές τεχνολογίες (εικονική περιήγηση, διαδραστικό παιχνίδι, εφαρμογές παρουσίασης, διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης κλπ.).

Ευχαριστούμε το Γραφείο Συντονιστή Εκπαίδευσης Βρυξελλών, τη Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων του Ελληνικού Σχολείου Βρυξελλών που βοήθησαν στο σχεδιασμό και την εκτέλεση του προγράμματος και ιδιαίτερα την κυρία Δημητρακοπούλου που προσφέρθηκε να μας ξεναγήσει στον κόσμο της τέχνης. 

Last modified onΤρίτη, 25 Απριλίου 2017 12:18
back to top