Σφάλμα
  • JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 1000

23o Συνέδριο Ελλήνων Εκπαιδευτικών

Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 23ο Συνέδριο Ελλήνων Εκπαιδευτικών που διεξήχθη στις 10 Μαρτίου και είχε ως θέμα του «Ανοικτός Διάλογος για το Μέλλον της Παιδείας στην Ευρώπη».

Το Συνέδριο είχε την αιγίδα της Επιτρόπου κας Ανδρούλλας Βασιλείου, της Ελληνικής Προεδρίας και της Πρεσβείας Βρυξελλών και την οργανωτική ευθύνη του Γραφείου Συντονιστή Εκπαίδευσης Ευρώπης και των αρμόδιων  υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Στο χαιρετισμό της η Επίτροπος χαρακτηριστικά τόνισε «Τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ευρώπη δεν αποδίδουν τόσο καλά όσα θα έπρεπε. Πάρα πολλοί άνθρωποι  - όλων των ηλικιών - δεν διαθέτουν τις δεξιότητες που χρειάζονται οι εργοδότες σήμερα και, ως εκ τούτου, δεν μπορούν να βρουν εργασία. Αυτή η αναντιστοιχία των δεξιοτήτων καθώς και άλλες προκλήσεις ? πρέπει να αντιμετωπισθούν από όλους μας. ? Μόνον εάν συνεργαστούμε θα είμαστε σε θέση να δώσουμε βιώσιμες λύσεις. ? Και γνωρίζω ότι καταβάλλετε μεγάλες προσπάθειες για να βελτιώσετε το σύστημα. Σας συγχαίρω θερμά για αυτό. ? Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι εδώ για να στηρίξει την Ελλάδα σε αυτές τις υπό εξέλιξη μεταρρυθμίσεις, μέσω προγραμμάτων όπως το ERASMUS+ και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Σας παροτρύνω να αξιοποιήσετε πλήρως αυτές τις δυνατότητες χρηματοδότησης και είμαι βέβαιη ότι θα το πράξετε. Σας εύχομαι μια επιτυχή διάσκεψη.» 

Οι Πρέσβεις Ελλάδας και Κύπρου επεσήμαναν την προτεραιότητα της Παιδείας και την ανάγκη της ενίσχυσης του θεσμού για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των δύσκολων καιρών.

Οι συμμετοχές ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, ενώ οι εισηγήσεις έθεσαν τη βάση για ένα σύγχρονο, τεκμηριωμένο, γόνιμο και ανοικτό διάλογο. Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από πολλές χώρες, Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Γερμανία καθώς και εκπρόσωποι Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων από τις αντίστοιχες χώρες .

Το Συνέδριο κινήθηκε σε δύο μεγάλες Θεματικές Ενότητες.

Α. Οι προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής της Ε.Ε., Ερευνητικά δεδομένα καταγραφής της κατάστασης στο χώρο της εκπαίδευσης. Στελέχη της Ε.Ε. κάλυψαν την ενότητα αυτή καθώς και η ομάδα του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ, το ερευνητικό κομμάτι και μάλιστα με επίκαιρα δεδομένα.

Β. Θετικά παραδείγματα διαπολιτισμικής αξιοποίησης της τέχνης και της γλωσσομάθειας. Παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές και εφαρμογές που δίνουν νέες διαστάσεις στην τόσο απαιτητική πλέον διδασκαλία στο σύγχρονο και πολύπλοκο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον. 

Από τις εισηγήσεις και τον διάλογο προέκυψε η ανάγκη για μια ολιστική αντιμετώπιση της Εκπαίδευσης, προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Ακόμη καταγράφηκε από τους γονείς η αγωνία για τη διατήρηση της ταυτότητας των μαθητών μέσα σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον καθώς και ο ρόλος της μητρικής γλώσσας σε αυτήν.

Τονίστηκε η ανάγκη να αναδειχθεί το γεγονός πως οι αξίες μας πρέπει να έχουν ευρωπαϊκό ορίζοντα, χαρακτηριστικό που περιλαμβάνει τον αυτονόητο σεβασμό στη διαφορετικότητα και κυρίως στην εθνική παράδοση και πολιτισμό. 

Τέλος θεωρήθηκε ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι η εδώ και 23 χρόνια διοργάνωση του Συνεδρίου δίνει την ευκαιρία για δράσεις δικτύωσης και συμπληρωματικότητας των εκπαιδευτικών με θετικές προοπτικές συνεργασίας στο μέλλον.

Την προηγούμενη, Κυριακή 9 Μαρτίου, στα πλαίσια του 23ου Συνεδρίου, ως προσυνεδριακή καλλιτεχνική εκδήλωση, δόθηκε με εξαιρετική επιτυχία μπροστά σε ελληνικό και διεθνές κοινό, στο χώρο της Ελληνικής Πρεσβείας των Βρυξελλών, κονσέρτο κλασικής κιθάρας, με την διεθνούς αναγνώρισης σολίστ, κ. Αντιγόνη Γκόνη, καθηγήτριας στο Koninklijk Conservatorium in Brussels

Last modified onΤετάρτη, 19 Μαρτίου 2014 10:24
back to top